dinsdag 22 mei 2012

Route, Week 8

Silverthorne naar Williamsfork reservoir via Ute pass (9524 voet). Klimmen gaat redelijk, dirt roads lijken ok. Overnachten ok maar ben niet tevreden van waterfilter. Toch een beetje triest na afscheid van vanmiddag, was goed gezelschap.
Vrijdag richting Lynx pass, via Radium. Landschap is overweldigend. Heb gevoel er midden in te zitten in plaats van erlangs te rijden. Einde van de dag geen kracht meer in de benen, eerste keer sinds vertrek. Stop op open plek, de pass zal voor morgen zijn. Check op kaart, van 7000 naar 9000 voet via de, volgens kaart, 'spectaculairste afdaling' van de route. Ik rijd andere richting, was dus klimmen. Onderweg veel verse uitwerpselen. Wou dat ik kon zeggen van welk dier, kan interessant zijn als je alleen op de weg bent (na 11 uur 's ochtends niemand meer gezien, daarvoor en tiental auto's).
's Nacht blijkbaar sneeuwstorm, heb wel goed geslapen. Kapotte tentpaal, moet ik zien te herstellen in Steamboat Springs. Ben blij dat ik 's avonds altijd thermosje heet water maak, kan nu rustig ontbijten in tent. Wachten tot weer beter wordt om te vertrekken. Rijd over Lynx pass, via water reservoir tot Steamboat Springs.Alweer prachtig, niemand op de weg behalve bij reservoir. Voor Steamboat kom ik koppel wandelaars tegen. Nodigen me uit om te overnachten. In dank aanvaard.
Zondag op zoek naar tentpaal in Steamboat. Koop uiteindeljk occasie tentje voor 90 dollar. Is lichter dan wat ik had, ga er op vooruit ;). Koop ook nieuwe waterfilter en handschoenen. Terug op weg, eerste stuk asfalt (20 miles), dan terug off-road tot Steambot lake. Overnacht op (gesloten) camping.
Maandag richting Wyoming. Prachtige weg, grootste stuk verlaten, wel aantal ranches onderweg. Besluit alleen nog foto's te nemen als ik stop en niet meer te stoppen voor foto's. Alles is prachtig en komt toch niet over op papier. Kampeer, na klim tot alweer 8500 voet langs riviertje. Ben constant tussen 7000 en 9000 voet aan het fietsen maar heb niet echt last van hoogte, soms wat weinig kracht maar valt wel mee.
Dinsdag, steek 'great divide' over en kom in Wyoming High Dessert. Contrast met Colorado. Geen boom te zien. Ben vroeg in Rawlins (3 uur) en vul deze blog in. Volgende stadje op 3 tot 5 dagen. Moet weerbericht nakijken alvorens dessert in te rijden. Indien te slecht andere weg nemen of dag wachten. Zal straks zien.
Kleine 3000 miles op de teller (heb teller vergeten mee te nemen in bibliotheek)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten