woensdag 6 juni 2012

Route, Week 10

Woensdag vertrokken naar Yellowstone, omweg via Moran Junction om post op te halen. Tegen half vier aan Yellowstone. Vanmorgen afgesproken om eventueel te wachten aan ingang, zal wachten tot 5 uur. Overleg ondertussen met rangers. Eerste 2 campsites gesloten, volgende op 60 miles, niet haalbaar vanavond. Ranger kan collega's niet bereiken maar geeft briefje mee met vraag om assistentie voor geval ik ranger tegenkom. Eerste site veel sneeuw, besluit volgende te proberen. Tweede site bordje 'closed, increased bear activity'. Is ondertussen bijna 8 uur, te laat om veel verder te rijden. Geluk, voor camspsite is 'shower house'. Alle lichten aan, deuren open. Enkel 'laundry' heeft bordje 'closed' en deur gesloten. Prima plek, kan fiets (en eten) binnenzetten. Ga een mile terug tot service station om iets te eten (beter niet koken, shower house proper houden). Dame van service station vind 'shower house' ook goed idee, blijf tot sluiting. Tegen 9 terug in 'shower house'. Ben geinstalleerd en wil gaan slapen als kerel van 'maintenance' binnekomt. Leg situatie uit, hij zegt dat OK is om hier te overnachten. Hoor hem wel buiten nog praten met dame. Wacht tot ze vetrokken zijn en ga slapen. Wordt wakker door ranger die aan deur vraagt of hij kan binnenkomen. Leg hem situatie uit en geeft ook briefje van collega. Ranger blijft vriendelijk vraagt mijn ID en verdwijnt voor kwartiertje. Komt terug met de melding dat ik moet vetrekken. Sta perplex, ben nog beetje slaapdronken en besef situatie niet goed. Ranger stelt dat ik moet intrekken in hotel iets verderop (150 $). Heb geen keus, nadat ik beloof te vertrekken verdwijnt de ranger. Pak mijn spullen, is kwart na 11 (pikdonker) als ik hotel vind. Is volgeboekt. Dankzij ranger van veilige situatie naar onveilige in 'bear country'. Gelukkig mag ik van dame in hotel in lobby slapen als voor 6 uur terug weg. Eind goed al goed. Als ik 2 dagen later situatie uitleg bij rangerstation, krijg ik veel excuses. Geen goede beurt voor de rangers (zijn verder trouwens zeer behulpzaam). Donderdag en vrijdag Yellostone bezocht. Veel te zien, wel een klein beetje 'natuurpark disney', maar niet overdreven.
Zaterdag eindelijk terug naar Great Divide route op 'dirt roads', quasi alleen. Ben blij, toch meer mijn ding. Overnacht bij 'Henry's Lake' in Idaho.
Zondag Montana, via 'Red Rock Wildlife refuge'. Neem onderweg verkeerde afslag, twee klimmetjes als straf :). Niet erg, geniet van omgeving. Overnacht bij 'big sheep' creeck.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten