woensdag 6 juni 2012

Route, week 11

Maandag alweer schitterende dag (zweten). Is wel heel 'remote' hier maar ronduit prachtig. Rij tot Bannack state park (spookstadje) en zie daar terug mensen (camp host).
Dinsdag begint alweer met heel veel zon, schiet goed op. Probeer tot Continental Divide crossing 5 te rijden en daar te kamperen. Voor laatste klim steekt onweer op, veel bliksems dus blijf schuilen onder brug (geluk), wachten tot over is. Waait niet over en word laat. Maak iets te eten en slaap onder brug. Geen tentje opgezet, wel 2 road bloks om te vermijden dat ze me platrijden 's nachts. Bleek niet nodig :).
Woensdagmorgen blijkt dat 's nachts stevig gesneeuwd heeft.  Klim naar boven is superzwaar. Moet eerste 4 mijl (6,4 km) alles wat ik nog heb eruit persen (en nog iets meer) om tegen 3 mile per uur naar boven te kruipen. Trager gaat niet, dan val ik om. Door sneeuw veel modder, wielen zakken vaak weg en slippen door. Volgende 6 mijl stijgen rustiger, kom op adem. Betoverend landschap, wereld wordt weer een beetje van mij (uiteraard wel met 'bear maze' aan rechterzij en mes aan linkerzij).  Maar 30 mile van stadje (Butte).en toch zo afgelegen. Kort na middag in Butte, check in in camping en neem douche (eerste keer wassen in 9 dagen). Nu dus blog bijwerken. Fiestwinkel gevonden, binnenbanden en reserve buitenband gekocht. Hopelijk niet nodig maar iets te veel platte banden. Eigenaar is super, zelf ook fietser, heeft tandem mountainbike. Geen echte businessman, terwijl ik in winkel ben legt hij aan een paar mensen uit waar ze op moeten letten bij aankoop van goedkope occasiefiets in pandjeshuis. Kent streek als broekzak. Tekent mij een kaartje met alternatieve route om stuk grote weg te vermijden.
Donderdag eerst nog paar boodschappen, tegen de middag op weg. Neem route van fietswinkel. Blijkt prima idee, mooie route en geen asfalt. Onderweg toch maar nieuwe band opgelegt. Ook hond tegengekomen, braaf dier maar blijft mij volgen voor een 5 tal mijl. Zie auto en hou tegen, man kent hond niet maar neemt wel mee in pick-up en gaat navragen. Campeer nabij 'health mine', seizoen nog niet begonnen, campground vrij leeg.
Vrijdag begint alweer mooi, richting Helena. Na stevige klim (gaat vrij vlot) door bos richting Helena. Boven is kaart niet erg duidelijk, wegen (paden) al evenmin. Meeste alternatieven afgereden maar zonder resultaat. Kom groepje tegen op quads. Hebben gedetailleerde kaart bij en kennen streek. Mijn kaart blijkbaar niet correct. Zetten mij weer op weg. 's Avond begint te regenen maar net op tijd om kamp te maken. Ben blij met 'tarp', geeft extra droge ruimte om te koken.
Zaterdagmorgen, regen over, blijft wel fris maar goed fietsweer. Zware dag, 3 keer continental divide overgestoken, op moeilijk wegen/paden. Wel supermooi. Niet veel foto's helaas, heb aandacht nodig voor weg. Is wel laat (tegen 8) als ik in Lincoln aankom. Kan kamperen in city park. Eten maken en slapen, ben moe.
Word zondagmorgen wakker met regen. Lucht helemaal dichtgetrokken. Wacht tot 11 uur maar wordt niet beter. Dan maar rustdag, breek tentje op en neem intrek in hotel waar in computer mag gebruiken.
Momenteel 3823 miles op de teller (6151 km), waarvan ongeveer 900 miles (1448 km) off-road.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten