donderdag 26 april 2012

Algemeen

Nog wat onderwerpen die ik opgemerkt heb. Schrijf nu al effe wat op maar ben Internetten  een beetje beu en werk later af.
- Amerika en Vaderland. Ik overdrijf niet als ik zeg dat hier om de tien huizen wel een nationale vlag wappert. Soms zelfs nog vaker. Uiteraard minder in de dorpjes/stadjes met meer dan 1000 inwoners. Maar buiten die vlag is er hier niemand die daar stoer over doet.

- Amerika en  God. Dit is hier wel degelijk de Bible Belt, maar dat bied voor een reiziger als ik alleen maar voordelen. Later meer..

 - Zwerfvuil ! Dat wordt nog mijn obsessie. Geen enkele weg, hoe afgelegen ook, ontsnapt er aan behalve in de 'State Parks'. Is echt heel spijtig. Vinden ook de Amerikanen. Honderden borden 'Littering is Illiegal', '500 $ fine for littering' etc. maar die schijnen niet het gewenste efect te hebben. Heb nog leuke annecdate uit Mammoth Cave

- De fietser (of backpacker, etc.) en de Amerikaan. Valt mij op dat de Amerikaan (anders dan in Europa) een soort van ingebakken respect heeft voor iemand die op eigen kracht en zoveel mogelijk 'self reliant' rondtrekt. Niemand vind het ook raar (behalve Bil van G&G) dat je dat doet, integendeel. Er is veerleer altijd een beetje spijt dat ze er zelf (nog) niet aan toegekomen zijn. Dat maakt dat je altijd wel een zeker krediet krijgt. Amerika is wat dat betreft top om door te trekken.

- Armoede en rijkdom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten